Sladjanova 6-letna izkušnja na Kitajskem
Ko se je Sladjan leta 2018 iz HOFERja odpravljal na delovno napotitev v Šanghaj si ni predstavljal, da bo to zanj izkušnja, ki mu bo korenito preoblikovala pogled na delo, kulturo in vlogo tehnologije v vsakdanjem življenju. Preplet tisočletnih vrednot in sodobnega tempa tam ustvarja res edinstveno okolje. Katera spoznanja je izpostavil?

🔹Za Kitajsko je značilna kultura ''obraza'', kar pomeni, da se odločitev pogosto sprejema s premislekom, kako bo ta vplivala na ugled posameznika, zato so hitre in neprijetne odločitve lahko izziv.
🔹 "Navdušila me je njihova izjemna prilagodljivost. Logika 'poskusi - poglej - izboljšaj' (trial & error) je v njihovem poslovnem svetu del vsakdana."
🔹Manj všečno, a na Kitajskem precej pomembno - "da" ne pomeni vedno "da", saj so kontekst, neverbalni signali in ''branje med vrsticami'' ključ do razumevanja.
🔹Na področju tehnologije so svetlobna leta spredaj. Tako imajo razvito aplikacijo za nakupe z dostavo v 30 minutah - skupaj z digitalnimi kuponi in takojšnjim prilagajanjem cen v realnem času. "To je neposreden stik s potrošnikom, ki deluje."
🔹ALDI na Kitajskem ima delovni čas v osnovi 40 ur, a z drugačno dinamiko: začetek ob 9. uri, zaključek ob 18. uri, zato se s hobiji ukvarjajo pred službo, po njej pa se pogosto odpravijo na večerjo s prijatelji, saj je tudi ob 22. uri mesto še polno življenja.
In sodelavci? "Prvotna kulturna razlika je bila izziv, a sčasoma smo razvili močno zavezništvo. Je pa zelo opazna njihova predanost 'Top-Down' sistemu, v katerem je v smislu navodil glavna smer komunikacije od vodje k zaposlenemu, zaposleni pa potem poskrbi za izvedbo. Precej manj je prostora za pobude od spodaj navzgor."
"Čeprav se veliko stvari ne da aplicirati na slovenski trg, sem iz Kitajske prinesel veliko novih znanj, širši pogled in še boljše razumevanje drugačnosti. Delovati v tako intenzivnem in drugačnem okolju je bil zame privilegij, je pa lepo biti nazaj doma," nam je še povedal. 🏡
